سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

گروه حوادث: درگیری‌های خونین زندانیان در زندان شهر رینوسای مکزیک حداقل 21 کشته برجای گذاشت

ماجرا نیمه شب دوشنبه و هنگامی رخ داد که اعضای 2گروه تبهکاری با شلیک گلوله و پرتاب کوکتل‌مولوتف با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش رویترز از شهر رینوسا در نزدیکی مرز تگزاس - که محل اصلی فعالیت کارتل قاچاق مواد‌مخدری به نام گلف است- اعضای 2 گروه تبهکاری به‌مدت 3 ساعت با استفاده از چاقو و شلیک گلوله به نبرد تن به تن با یکدیگر پرداختند اما پس از آنکه لحظاتی نبرد آرام گرفت آنها مجددا با کوکتل‌مولوتف‌‌های دست ساز با یکدیگر درگیر شدند.

«ماموران محافظ زندان می‌گویند ابتدا صدای فریادهای گوشخراشی را شنیده‌اند اما وقتی به سمتی که صدا از آ‌نجا به گوش می‌رسید رفتند، متوجه درگیری بین زندانیان شدند، آنها ابتدا با چاقو با یکدیگر درگیر شدند اما با شدت گرفتن درگیری، به‌سوی یکدیگر آتش گشودند؛ ما نمی‌دانیم آنها این سلاح‌ها را چطور تهیه کرده‌ و در کجا مخفی کرده بودند».

این جملات را دادستان شهر رینوسا می‌گوید و می‌افزاید ماموران در حالی سرگرم خارج کردن اجساد قربانیان و مجروحان هستند که اجساد غیرقابل شناسایی و ذغال‌شده چند زندانی در محوطه زندان دیده می‌شود.

حداقل 21 کشته

جوزف ایوس سوبرون از ماموران‌ پلیس رینوسا نیز در گفت‌وگو با رویترز درباره تعداد احتمالی قربانیان می‌گوید: «حداقل 21 نفر کشته و 8 مجروح ».

 او می‌افزاید: این زندان تنها گنجایش 1800 نفر را دارد اما 2200 زندانی در آنجا به سر می‌برند.

زندان در محاصره

به گزارش خبرگزاری‌ها از شهر رینوسا، تا بعدازظهر دیروز صدها نفر از سربازان ارتش و ماموران پلیس ضد‌شورش، زندان را به محاصره درآورده بودند تا از گسترش آشوب به خارج از زندان جلوگیری کنند.

این درحالی بود که ده‌ها نفر از اعضای خانواده زندانیان تلاش می‌کردند تا درهای زندان را گشوده و وارد زندان شوند.

تعداد زیادی از خانواده‌های زندانیان نیز بعد از انتشار خبر درگیری در زندان، خودشان را به نزدیکی زندان رسانده بودند تا اطلاعاتی درباره اعضای خانواده‌شان که در زندان به سر می‌بردند به دست بیاورند.

مادر یکی از زندانیان در گفت‌وگو با خبرنگار رویترز گفت: من به اینجا آمده‌ام تا درباره سرنوشت فرزندم که در زندان به سر می‌برد اطلاعاتی به دست بیاورم اما هیچ‌کس اطلاعی از او ندارد.

 بنابر گزارش‌ها، مکزیک از ابتدای سال 2008 با افزایش باور نکردنی میزان آ‌شوب‌ها و اغتشاشات در زندان‌ها روبه‌رو است، ماه گذشته نیز 23زندانی در یک آشوب در زندانی در تیجوانا کشته شدند.

کارشناسان قضائی علت افزایش درگیری‌ها را پر شدن زندان‌ها از زندانیان تبهکار باندهای قاچاق مواد‌مخدر می‌دانند که با آغاز مبارزه سرسختانه فیلیپ کالدرون – نخست‌وزیر مکزیک- با باندهای تبهکار قاچاق مواد‌مخدر راهی زندان شده‌اند.

کد خبر 66399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز